søndag 27. september 2009

Be high and lifted up

Jesus fortjener ALT!

Har tenkt på endel i det siste. For min egen del, kan det ofte være slik at jeg gir Jesus den pris og ære JEG syns Han fortjener! Men da må jeg virkelig ta meg selv i at det handler ikke om hva jeg syns Han fortjener, fordi Han fortjener det enten jeg syns det eller ikke. Han fortjener all ære og pris i alt jeg gjør i hverdagen. Ikke bare at jeg er "møte-kristen" og løfter hendene og ber en fin bønn på ungdomsmøte og søndagsmøte. Nei, Jesus kjenner meg og deg. Han er ikke bare i kirkebyggningen eller på rommet ditt når du ber. Han fortjener at vi tar Han med i alle ting i hverdagen!
For meg kan det ofte være en utfordring, spesielt når dagene bare flyr forbi... Men å ta Jesus i hverdagen på en praktisk måte er bare det å oppmuntre andre, tale gode ord, være frimodige og villige vitner og legge hender på de syke!


Frans av Assisi sa: «Forkynn evangeliet til en hver tid. Bruk ord, om nødvendig.»


Takk Jesus for at Du minner meg på å være i Din nærhet og at Din Ånd er i meg! Be high and lifted up, be high and lifted up, be high and lifted up, JESUS!!!!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Så bra!!! Tror du skal tale live!!!! klæm maria elise