mandag 7. september 2009

Din identitet i den kongelige slekt

HALLELUJA - vår sanne identitet!
1. peter 2:9-10
Men dere er en utvalgt ætt, et kongelig presteskap, et hellig folk, et eiendomsfolk, så dere skal forkynne Hans underfulle storverk, Han som kalte dere ut av mørket og inn i Sitt underfulle lys. Dere som før ikke var et folk, men som nå er Guds folk. Dere som ikke hadde funnet miskunn, men som nå har fått miskunn.

Tenk, dette er DEG! Du er en kongesønn/kongsdatter når du tror på Jesus. Vi tjener kongenes konge. Det er INGEN fordømmelse i Kristus Jesus.

Romerne 8:33
Hvem vil komme med anklage mot Guds utvalgte? Det er Gud som rettferdiggjør.

Jesus er kongen min, Guds barn jeg er.
Jeg er hans eiendom, han har meg kjær.
Hender og føtter små, allting skal Jesus få.
Jesus er kongen min, Guds barn jeg er.

Jesus er kongen min, kjemper med meg
Mot alle fiender på livets vei.
Alltid han sterkest er, fyrsten for Herrens hær.
Jesus er kongen min, kjemper med meg.

Jesus er kongen min, ham vil jeg tro.
Hos ham i herlighet skal jeg få bo,
Dele hans rikes glans, for jeg er evig hans.
Jesus er kongen min, ham vil jeg tro.

Jesus er kongen min, si er han din?
Alle skal kjenne ham, frelseren min.
Barn ifra alle land til Jesus komme kan.
Jesus er kongen min, si er han din?


http://www.youtube.com/watch?v=yzqTFNfeDnE - That's my King. Do you know Him?

http://www.youtube.com/watch?v=HH7pA8X_6-8 - For alltid trofast

1 kommentar:

Anne-Line sa...

Utrolig fint innlegg!